Pasty kanapkowe to dobry sposób na pyszny i pożywny dodatek do śniadania. One także mogą być źródłem cennych substancji odżywczych w tym nienasyconych kwasów tłuszczowych. Przygotowanie ich nie jest trudne i czasochłonne.

Dlaczego nienasycone kwasy tłuszczowe są tak istotne?

 

Przede wszystkim, mogą pomóc w walcez podwyższonym poziomem cholesterolu i ograniczać stany zapalne w organizmie. Co więcej, podkreśla się ich wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu[1]. Gdzie ich szukać? Najlepszym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są: płynne oleje roślinne (takie jak olej rzepakowy czy oliwa z oliwek, miękkie margaryny kubkowe), pestki (np. dyni, słonecznika), orzechy, ryby i niektóre owoce – np. awokado.

 

Bibliografia:

Bojarowicz H., Woźniak B., Wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz ich wpływ na skórę, Probl Hig Epidemiol 2008, 89(4): 471-475

 

[1] Bojarowicz H., Woźniak B., Wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz ich wpływ na skórę, Probl Hig Epidemiol 2008, 89(4): 471-475